fredag 18 juni 2010

Kreativa dagen!

Idag har varit pysseldag och massa annat skoj. Igår frågade min snart 14 årige pojk om han fick lära sig lite om scrappa. Så förmiddagen fick barnen pyssla med min hjälp. Först fick de designa vars ett papper i photoshop. Kenny ville göra en bok och vad passade inte bäst om inte stämpeln Kenny (min design) , Lilly ville göra ett kort också med min design, dock inte som stämpel men som jag gjort coh sparat. Jag hjälpte henne med lilla fisken i glasbubblan.




Sen var vi i stan och åt på Kinarestaurang. Efter det var vi i en butik med begannade böcker. Min gud vad böcker. Men jag hittade en bok som jag köpte fast det kommer bli fler besök. Det var en gammal födelsedagsbok med en vers/dikt/visa eller annat för varje dag. Helt fantastisk....och bara 15:-
Sen var det min tur att pyssla lite, jag har flera grejer på gång men idag gjorde jag klart en LO jag planerat ett tag till min systerson Max som fyller år i juli, hoppas han blir glad. En riktig busunge. 





Och när jag ändå håller på här så lägger jag in kortet jag blev klart med igår.



Nu har jag en jobbhelg framför mig , lörd/sönd/månd så det blir inte så mycket pyssel antar jag. kanske sitter och ritar på jobb om det blir en lugn stund.  

3 kommentarer:

Carina sa...

Hej på dig!
Det verkar som ni haft det helmysigt.Och vad mycket fint ni gjort.Lo,n på Max är jätterolig och störtskön.Och gå på Kinarestaurang inte illa.Sitter här och är jättehungrig och jag som är en älskare av Kinamat.......Hmmm jädrans!

Tack för dina hälsningar hos mig.

susanne´s smulor sa...

Jättesnyggt som vanligt!!!
Tycker att du är himla duktig och har öga för detaljer....och hungrig vart jag med och så har vi bara tråkfika hemma...nu har jag fyllt på med receptet på sirapen....lycka till och ut och jaga maskrosor nu! Var inte det lättaste men jag lyckades hitta några på lite halvskuggiga platser. Kramis sussa

Linapyssel sa...

Vilket mys ni har haft!!! Roligt att pyssla med barnen tycker jag precis som du...man blir så varm i hjärtat.
Lo är bara helt grym..snillrik och med härliga material!! Vi är fortfarande kvar hos Farmor och hon är pigg men trött! Förstår man när man ser vilken behandling hon måste genomgå. Usch!!!
Jag kommer nog bli kvar ett tag!!!
Tack för att du är så go och skriver så mycket fint !!!
Du uppskattas väldigt!
Kramar i massor Lina