fredag 23 juli 2010

Kort i väntan på billig fotoframkallning........

Jag går här och väntar lite på att kunna få framkallat en del av mina foto till hyfsat pris plus att jag vill ha en del av min dotters foto med i beställningen så då har jag passat på att göra ett par kort av gratis digis som legat i datorn.
Först ut är denna Uv, 




jag hade inte samma bokstäver till Uggla...men det är nästan desamma. Jag testade också på att det populära washitejpen....njae...jag fick samma idé som i tidningen "scrapbooking m.m." men det såg jag först efteråt....det heter kirurgtejp....hahaha...trodde jag kommit på nåt super, hade tidningen som jag bara nätt o jämt bläddrat i med till jobbet för att visa en arbetskamrat, och då satt jag och läste om tejpen...och hon i tidningen hade redan idéen...men men, jag kom på det själv. Mina mönster kommer från clipart.
Nästa kort är grodan,




och idag tog jag fram min fina symaskin. Allt som oftast ser man sydda projekt och jag har bara inte orkat ta fram den. Men det kommer bli en del symaskin i mina nya arbete, jag har så mycket scrapstuvar, slattar som ligger men för dyrt att kasta,tänkte trolla in dom på nåt sätt. Lappa, på lapp.
Nästa är en pyramid med stämpel från Greetingsfarm. 











Jag köpte 3 digis innan semestern för de är söta och det bästa med digis är att jag sen kan välja vilken storlek jag vill ha. Den här pyramiden kommer min son få i september, full med pengar då han fyller år.Använde mina nya stämplar från Mima´s som jag köpte på rea för texten.

4 kommentarer:

Carina sa...

Hej!
Så sööta kort du gjort man blir glad av att se dem.
Tack för din hälsning och du tecknar bra du också!!!

Kraam!

skapa och inreda sa...

Det här blir jag glad över att se :) Älskar kortet på grodan.
Kram Annika

Fotoframkallning.net sa...

Får man fråga var du framkallar dina bilder?

Frideborg sa...

Det brukar vara Fuji :)