onsdag 8 september 2010

Snodd Lista !

Snodde denna lista från ScrapLinda och den var ju lite kul så här kommer lite strunt om mig.


Hur gammal är du om fem år?55
Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Mitt jobb och arbetskamrater och chef.
Hur lång är du? 172 cm
Vilken är den senaste filmen du sett? Fantomen på Operan 
Vem ringde du senast? Mitt X
Vem ringde dig senast? Mitt X
Hur löd det senaste sms:et du fick? "Månadens Nyheter från Telenor "  :(
Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa
Är dina föräldrar gifta eller skilda? Båda är döda
När såg du senast din mamma? Dagen innan hon dog 10 okrober 1977
Vilken ögonfärg har du? Gråblå
När vaknade du i dag? 05:30
Vilken är din favoritplats? Hemma och vid havet i Råå
Vilken plats föredrar du minst? Borta där jag inte har eget krypin
Vad skrämde dig om natten som barn? Mördare
Vad fick dig verkligen att skratta senast? Med sjuk humor kan man skratta åt allt
Hur stor är din säng? Tillräckligt för att jag , man o hund får plats
Har du stationär eller bärbar dator? Båda delarna
Sover du med eller utan kläder på dig? Mest utan om jag inte fryser, men jag har element i sängen
( min man)
Hur många kuddar har du i sängen? 7  i sängen varav 3 är definitivt mina
Hur många landskap har du bott i? Skåne och Östergötland
Vilka städer har du bott i? Helsingborg  nu utanför Norrköping
Är du social? Både och....
Vilken är din favoritefterrätt? Paj tror jag
Tycker du om kaffe? Kaffetant
Vad dricker du till frukost? Kaffe , ibland te
Sover du på någon särskild sida? Magsidan :)
Kan du spela poker? Ja
Tycker du om att mysa/kela? Ja
Är du en beroendemänniska? Ja
Känner du någon med samma födelsedag som din? Kanske....
Vill du ha barn? Jag har tre och skulle jag svara ja trodde nog inte folk jag var riktigt klok, nu vill jag ha barnbarn
Kan du några andra språk än svenska? Engelska, kan lite fraser på danska  förstår mer än prata det-
Har du någonsin åkt ambulans? Ja
Föredrar du havet eller en bassäng? Havet
Vad spenderar du helst pengar på? Pyssel!!
Äger du dyrbara smycken? Ja några
Vilket är ditt favoritprogram på tv?Det okända, "Ghostwisperer"
Kan du rulla med tungan? Vaddå rulla?
Sover du med gosedjur? Nej
Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nej, fast det finns en dopklänning som går runt bland syskon o syskonbarn.
Vad har du närmast dig just nu som är rött? Min mobil
Flirtar du mycket? Njae...
Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej
Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Q6000A ( patron till skrivaren på jobbet)
När var du i kyrkan senast? November min mormors begravning
Vem var din favoritlärare på högstadiet? Ingen.
Hur länge har du campat som längst i ett tält? 1 vecka 
Vad lyssnar du på just nu? Dottern och hennes kompis fnitter, datorns surrande, diskmaskinen, sonens knarande datorstol, min tinnitus.
Vem såg dig naken senast? Min man, så klart.
Vad är det för färg på din tandborste? Vit
Vem ringer du när du är arg/ledsen? Min syster
Har du någon piercing? Hål i öronenen är allt
Din största vinst? 84900:- hade 6 rätt o tilllägg i mars 1987
Civilstånd? Gift
Vilka hemsidor besöker du dagligen? Bloggar, Facebook
Är du fåfäng? Lite.
Vilket är ditt drömjobb? Konstnär i allt
Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Skönhetsoperationer( Mage, lår,armar, bröst och haka
Vad har du haft för husdjur? Katter,hamstrar och hund
Svär du ofta? till och från
Sverige när det är som bäst? Hög luft, en solig färgsprakande höstdag
Kan du åka slalom? Nä, knappast stå på skidor ens
Vad har du ätit i dag? Sallad till Lunch och ikväll raggmunk
Vad har du för utbildning? Undersköterska, Kock, Kallskänka,Webmaster/Designer
Vilken är din bästa egenskap? Sällan sur
Vilken är din sämsta egenskap? Dåligt självförtroende
Saknar du något? Ja, pengar
Är det viktigt att fira födelsedagar? Ja ibland
Vad gör dig ledsen? Våld mot oskyldiga
Vad gör dig glad? Min familj,beröm, sex ......WoW,scrap......mat.....nämen allvarligt talat.....det är så mycket att det tar evigheter att räkna upp.
Vad ska du göra i helgen? Jobba
Vad är det knasigaste du gjort? Jo , om det var knasigt vet jag inte men jag hade börjat chatta med min man på en internetsida och jag friade till honom innan vi hade träffats bara för han inte var en sportfåne som tittade på all sport .  Nu har vi varit gifta 7½ år snart
Vad har du för laster? Gurka,knaprig skalad mums, choklad och jag räknar mig som rökare fast jag varit rökfri 2 veckor nu.
Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Skala potatis till raggmunken och en bit gurka.

Kopierar du listan till din blogg? Låt mig gärna veta då, så jag kan få veta lite strunt om dig med!!

4 kommentarer:

NHL sa...

Kul att ta hakat på listtrenden! Usch, vad din mamma dog tidigt :-( Vilket kul meddelande som var det senaste du krafsade ner :-) Jag träffade också min man via internet! Jätteduktigt att du inte rökt på 2 veckor!!!! Massa hurra för det!

Anonym sa...

Hehehe, var ju kul läsning ju. Ha det gott, tack för grattishälsningar, och lycka till i lottdragningen i kväll! Kram

Linapyssel sa...

Hej Marina!!
Vilken kul lista och läsning...det är bra att lära känna sina blogg vänner!!!
Duktig du är som håller giftpinnarna på tryggt avstånd! Jag håller på dig kompis!!
Stor kram Lina

Sirpa sa...

Hej! Vad roligt att läsa det där om dig!
Jag har också kopierat den där listan men har inte gjort nån inlägg on detta än.
Har det bra!
Kram Sirpa