tisdag 30 juli 2013

Tillbaka efter semester,

Tre soliga veckor i hyrd stuga har gjort gott för själen att bara lägga sig ner och inte göra mycket. Hade inte nåt pyssel med mig sånär som lite uppstämplade motiv att måla fall det skulle bli tråkigt. Men jag har inte ens öppnat böckerna jag hade med mig.
Däremot shoppade jag loss i Halmstad på en jättehärlig scrapbutik som även finns på webben. "Porslinsblomman" heter dom. Trevlig personal, massor att välja på. Jag köpte mest papper, men nån die och lite annat smått.
Men jag hade inte varit hemma många timmar förrän jag skred i pyssel. Först så gjorde jag denna väska som jag fick beskrivning och inspiration från Porslinsblomman.
Dom hade papper som liknade skinn vilket var coolt så jag köpte olika färger.
Ett av motiven jag målade i stugan var Magnolias Tilda med gris. Så givetvis var jag tvungen att göra årets först julkort som jag sen tryckt ut med min nya die. Bär på gren köpt även det på Porslinsblomman.
Jag skulle egentligen bara köpa några paperdolls men det blev bara en för jag kände att jag trots allt kanske inte skulle ha så stor användning för dom. Så då valde jag den som man faktiskt kan göra en del med.
Gjorde en tag som jag idag ska skicka till en nyfunnen vän i Wales.
Nu ska jag njuta vidare av min sista semestervecka. Lite mer julkort blir det, nån väska och kanske nåt sista sommarkort med de nya Magnolia.



Inga kommentarer: