onsdag 13 juli 2011

Hej alla ute i Cybervärlden !

Ja det är tomt på bloggandet hos Frideborg.....hon är på semester sen snart 2 veckor.  Och ska vara det ytterligare 2 veckor. Kommer hem lagom till jobbet börjar 2:a augusti.
Hon pysslar inte, ägnar knappt pysselvärlden en tanke. Njae...där ljög jag lite....
Nåja, jag sitter inte sysslolös heller, men mest kopplar jag av...drar mig länge på mornar, kämpar jättemycket med korsord som jag är superdålig på. Jag går på loppisar....gjort små fynd  faktiskt. Vad gör jag mer???? Dricker lite vin....äter gott och framför allt....jag njuter av tystnaden. Tyvärr har Frideborg inte ombyte av kläder för en månad, så på fredag drar hon hem och tvättar och lämnar barnen hos sin pappa sen drar hon tillbaka till man,hund o stuga.
Lite dagsutflykter har det varit. (kan säga att stugan ligger utanför Ljungby), vi var en heldag i Gränna/Visingsö, sen har vi varit två turer i Halmstad. Just nu i skrivandets stund så är jag och Bianca ensam i stugan. Maken och barnen sitter i båt ute på sjön och hoppas på fisk. Håller tummarna.
Men tills vi ses igen. Ha en skön sommar!
Kram Marina
De som vill kan kontakta mig via mail eller kommentar i bloggen. Jag har ju laptop med för att kunna se film en regnig dag ( vilket vi knappt haft) eller läsa mail, nyheter och FB.

4 kommentarer:

Evas Pyssel sa...

Det låter som du har det riktigt skönt, precis som man ska ha på semester. Jag kommer att tänka på en semester för några år sedan när vi var i närheten av Ljungby på Bolmsö. Det regnade hela tiden, men vi hittade trevliga aktiviteter som vi roade oss med. Och så hade vi förstås böcker och handarbete med. Här blir inte semester förrän 1 aug. Lagom till alla andra börjar jobba ????
Njut !!! Kram Eva

SusanLotus sa...

Låter skönt med semester! :)
Att lyssna på tystnaden och kanske tom äta nyfångad fisk... Precis som en semester ska vara. Lugnt och fridfullt nära naturen. Kram och ha det riktigt bra!

Gittans Pysselsida sa...

Det är ju nackdelen med att vara pensionär...inte ha någon semester att vänta på *ler*
Ha det fortsatt skönt
Kram

Maria sa...

Vad skönt du har det...NJUT
Kramar från Maria ♥