lördag 30 juli 2011

Hemma igen !

Så var 4 veckors semester slut, hemkommen och på tisdag börjar arbetet igen. Det har varit ljuvliga veckor.
Loppisar förstås ,där jag faktiskt mötte en scrappare. Ja jag fynda lite. Sen har det varit besök av Åsa Jinder  i bygden där vi var som bjöd på en timmes underbar underhållning. Verkligen en härlig jordnära människa. 
Vi har haft tur med vädret, underbara kvällar där vi druckit vin min syster  och jag litervis. Jag har blivit en riktig sommardrinkare. Dricker nästan inget på hela året.
Jag och min syster har fotograferat orber vilket var jättekul-om man tror på det som vi. Jag lyckades få en mörkrosa vilket sägs vara en ärkeängel. Jag vet inte, men spännande oavsett och på en bild taget i mörkret så fick jag se nåt underligt. Zoomade och där en fladdermus på jakt. Coolt.
Jag har pysslat väldigt lite, några kort och miniböcker. Inte fotat allt utan gett bort och skickat iväg efterhand. Fyndat lite på nätet och lite på Mima´s när vi var i Halmstad.
Ätit gott i massor, både ute på restaurang, italienskt, thailändskt ,mm. Men en favorit denna sommar har varit....
Jag vet inte hur många kilo vi vräkt i oss denna sommar. Rädisan är bara hur underbar som helst. Jordgubbar har vi ätit massor och Bianca har fått massor av vildhallon. Vi har klarat oss ganska bra från bett av ilskna insekter. Första veckan fick jag uppsöka läkare för medicin av några hemska bromsbett. Men sen har det bara varit ljuvligt. 
Jag har INTE kollat i bloggar trots laptop med. Det är segt med mobilt bredband tycker jag så det har jag lämnat. Får se om jag hinner ta igen lite nu när jag är hemma. 
Ni som hälsat på i min blogg tack för era hälsningar det värmde.
Kram Marina
Ps. titta gärna i Biancas blogg där det finns lite bilder från sommaren.Ds.

5 kommentarer:

Mummylade sa...

låter som att du haft det helt fantastiskt =)

Carina sa...

Hej!
Roligt att se att du är hemma igen och att semestern varit bra.
Det går nog fint att börja jobba igen,har redan arbetat 14 dagar.

Evas Pyssel sa...

Det där kallar jag semester...så ska man ha det. Och Åsa Jinder ...kommer hon i närheten kan du lita på att jag är där. Jag tycker att hon är en fantastisk spele"man" och underbar människa med fötterna på jorden.
Kram Eva

Carina sa...

Välkommen hem och skön semester verkar du haft, härligt:)
Kramar

SusanLotus sa...

Välkommen tillbaka. Det låter som att du haft det jätteskönt och gjort precis vad man "ska" göra under en semester för att lagom slappa och lagom roa sig med lite utflykter och annat. Skönt att ha varit på landet så länge.
Och kul att du möätte en annan scrappare och fick lite fyndat.
Ha det bra! Kram