tisdag 17 juli 2012

Paus i scrapping !

Efter 2 veckors frånvaro helt från pyssel känner jag i nuläget ingen saknad. Orsaken är att inspirationen är död. För hela tiden matas vi med nya saker hur saker ska vara, det är smashbook, artjournal...etc. När uppkom detta för exempel. Irriterande för mig i alla fall. Såg en video med färdiga "smashbooks" ...som vilket album som helst.
Nåja med lite skräp påklistrat. Men det kan man ha i vanligt album med.
Art-Journal...ja lite annorlunda dok, men klipp isär söta bilder och gör dom fula....vad är art med det? Jo jag har provat båda. Inte utan att det är omväxlande.
Sen så är det svårt att hitta grejer när man vill ha nåt, tex butiker läggs ned och öppnar webshop. Kontentan blir ett pålägg av porto som är dyrare än varan och så är man i stadhelvetet.
Jag vet inte vad andra tycker om allt det nya och vad ni känner. Men allt handlar bara om pengar , att suga ut så mycket de kan. Jag kan diskutera i evighet om detta.
Ni som blundar för allt detta, plus till er. Jag har svårt för det.
Jag ska pyssla med lite annat, köpt en bok som jag vill ta lite inspiration ifrån.
Nej jag är inte borta från allt, men en välbehövlig paus blir det.

1 kommentar:

Gittans Pysselsida sa...

Ja nog är det en mycket dyr hobby ...det kommer ju så mycket nytt HELA tiden....stansar,stämplar m.m,m.m
jag förstår mig inte heller på vad alla art och smash tjänar till...håller verkligen med dig...jag har inte ens annammat LO´s även om jag försökt...ser då också att det behövs en massa grejer som jag inte har.
Inte går det att sälja så mycket kort heller för att få in pengar till nytt materiel....så nog tröttnar jag ibland.
När jag höll på med lappteknik så visst kunde det bli dyrt men det var inte så mycket verktyg man behövde....linjal,skärkniv och skärmatta klara man sig långt med.
Bra rutet
Kram Inga