onsdag 18 juli 2012

Tildas hus!

Jag har alltid varit pysslig sen jag var riktigt liten. Mitt första broderi gjorde jag när jag var 3 år, ja det är sant och jag har den kvar nånstans. Hittar jag den ska jag ta ett foto och lägga upp.
Även ritat massor. Virka började jag med vid 5 års ålder. Sticka kan jag men inte mer.
Sy kläder och annat och allt är ett släktdrag på mammas sida. Så konst i olika former är okej.
Jag tycker fortfarande enligt förra inlägget att mycket av marknaden i skapa scrapbooking är en pengafråga och inget nytt påfund. Det har funnits alltid. Men plötsligt kommer några få människor in och "pratar" sig till en värld.
Som sagt jag köpte boken Tildas
Hus som jag velat ha länge. Viktigt är tycker jag att man ska ta vad man har i material.
Jag har tex ett gammalt överlakan
Som jag använde till första sakerna.
Ett hjärta som jag hängde vid gästhanduken så att det syns vilken handduk de ska använda. Sen så gjorde jag ett som jag hängde vid TV
i sovrummet som har en blå irriterande lampa som lyser. Jag har ritat motiv och text själv.
Jag håller på att städa på hyllorna i badrummet bland snoddar och klämmor och då altrade jag lite burkar. Text är inte påsatt än eftersom jag är inte 100 på om det som ligger i ska ligga där det ligger.
Här kommer lite bilder/ ha en bra dag.

Inga kommentarer: