torsdag 26 juli 2012

Badrums-Tilda

Jag gillar "Tilda" väldigt mycket och har länge velat ha en Tilda-ängel. Så eftersom det fanns beskrivning i boken så bestämde jag mig för att se vad jag hade för nåt hemma jag kunde använda. Och minsann det fanns en hel del. Inget som är på denna docka har jag köpt. 
Del av påslakan, filt,muddtyg och broderigarn. Vadd hade jag också hemma och sidentyg till vingarna. Dockhår hade jag hemma som jag köpte då jag gjorde keramikänglar.
Så här är hon:
Jag har broderat runt hela morgonrocken och tofflorna.
Bandet runt magen är sidenband jag klippt av från min klänning jag köpte på semestern.
Hon var kul att göra så det kommer garanterat bli fler.
Men nu har jag påbörjat gästtofflor för våra kalla golv.

1 kommentar:

Mummylade sa...

den blev verkligt superfin och så roligt att ha allt material hemma, det är miljötänk det =)