söndag 24 februari 2013

Tutorial på flicka med kläder i annat papper.

Jag tänkte att jag skulle visa hur jag gjorde föregående kort lite grann. Här är en liten tutorial på 9 bilder. Ber om ursäkt att bilderna blev lite mörka , vet inte riktigt vad som hände.
Först stämplar jag det motivet jag vill ha.

Sen väljer jag spillbitar till kläder, det är bra för då får man lite nytta av det med.
Här har jag valt till kjolen.
Klipp ut och dra en svart penna runt varje del så slipper man vita klippkanter.
Till kappa och hatt valde jag med rosa hjärtan.

Nu börjar det bli lite bättre....
 Hjärtat på hatten målar jag rött och har lite glossy på.
Vingar och spets valde jag i ljusblått....sen är det dags att måla händer 
och ansikte.
 Klistra fast delarna och dekorera med lite glitter, jag valde på 
underkjol och vingar.
Så här blev hon, klar att sätta på ett kort.
Detta gick väldigt fort.
Tips ! Ska man göra flera med samma motiv så när man stämplar 
så kan man ta de olika delarna med variation. Tex. jackan är rosa på denna
men blå på den andra som jag använder till  vingar på denna. På så
vis utnyttjar man hela papperet..
Ha en fin söndag i solen nu /Kram

3 kommentarer:

Sirpa sa...

Hej! Vad roligt att du visade hur du hade gjort!!! Har läst och tittat minst tre gånger nu:) Man ska alltså klä på de som pappersdockor:) Nu känner jag mig mycket smartare :D Tack snälla att du visade detta! Ha en skön kväll nu!
Kramiz Sirpa

Sirpa sa...

Hej! Så var vi mitt i vecka igen! Hoppas du har det bra! Vill önska dig en skön onsdag! Här är det springande i tvättstugan på menyn idag:/
Kram Sirpa

Sirpa sa...

Hej tjejen! Hoppas allt bra med dig! Önskar dig en skön onsdag!
Kram Sirpa